Thursday, July 29, 2010

cTeR sEnGaL!

Situasi 1

Ibu: Siti, kamu nak jadi apa bila dah besar Nanti?

Siti: Siti nak keja goyang kaki dapat duitt..

Ibu: Panggg!!! Berani kamu loyar buruk dengan ibu ye! Kamu ingat kaki kamu mesin keluar DUIT!!!

Siti: UuWaaa!!! Ape ibu nie? Saya nak menjahit aje bila dah besar nanti.. kan guna mesin jahit pakai kaki??

Ibu: Haaa.. ye tak iyer jugakk..

Situasi 2

Ajoi seorang murid yang agak nakal. Satu hari dia kentut dengan bunyi yang sangat kuat dengan bau yang hampeh menyengat segera menyebar di dalam kelas. Mana taknya pagi tu dia sarapan telur rebus 2 biji.Baik punya!

Spontan saja Cikgu Amira menyuruh dia keluar kelas sambil memarahinya, tapi Ajoi ketawa terbahak-bahak nyaris berguling-guling. Guru Besar yang berdekatan kelas 6 Raya (kelas si Ajoi ni) terdengar suara Ajai ketawa berdekah-dekah tu, lalu keluar menyiasat apa yang berlaku.

Guru Besar: Ada apa ni Ajoi? kamu tertawa terbahak-bahak di luar kelas??

Ajoi: Lihatlah Cikgu, kesian kawan-kawan saya tu. Mereka sedang menikmati bau kentutku di dalam kelas. Nasib baik Cikgu Amira tu bijak dan menyuruh saya keluar kelas dengan udara yang lebih segar.

Tuesday, July 27, 2010

..An@LoGi RaMa2 d@n BuNgE...


De seorang hamba yang berdoa kepada Allah meminta sekuntum bunga dan seekor rama-rama yang cantik.
Lalu Allah memberikan seekor ulat beluncas

dan sepohon pokok kaktus berduri kepadanya .


Hamba ini sedih dan tertanye-tanye kenapa.tetapi dia redha dan tanpa berputus asa dia terus berdoa kepada Allah S.W.T.dijaganya kaktus

dan ulat beluncas sebaik mungkin.

Lama kelamaan tanpa disedari,kaktus yang berduri td telah mengeluarkan sekuntum bunga yang cukup indah


dan ulat beluncas itu pula telah menjadi seekor rama2 yang sgt cantik.

Itulah jalan Allah,indah pada masaNYA. Allah tidak mmberi apa yg kita harapkan tetapi DIA memberi apa yg kita perlukan pada masa yang kita tidak sangka. kadang kita sedih,kecewa,terluka tetapi jauh diatas segalanya DIA telah mengatur yg terbaik dlm hidup kita...

jgn pernah berhenti meminta kepadaNYA..

Moral of d story =))

~~~ hargai pe yang kita ada sekarang.jgn putus harapan.truskan berdoa smoga apa yang kita hajatkan akan dimakbulkan.jgn sekali-kali mempertikaikan qada dan qadar Allah S.W.T.sume yang terjadi ade hikmahnye..

(sekadar berkongsi cerita…ske sgt analogi bunga dan rama2…ckop indah)

mode~~~bersyukur =))

5 pekataan yang kaum ADAM kene tau!!!

1. Fine-biasanya lau gaduh n pomp tu rasa dia btol n korunk perlu mengalah….tu jer penyelesaiannye …don’t argue wif her plzzzzz…..

2. 5 minute- mknenye u’ve to wait stengah jam lagik.lalalalalalala….plg kurang la.jgn marah2 k.itu nomal…

3. Nothing- mksudnye sumthing yg amat seyes..so ble denga nothing tu,sle jgn amek mudah…ahahaha.biasa bile gaduh stat ngn NOTHING n last akan jd FINE…so berhati2 wahai kaum adam…lau leh,cubela mengalah k. =)) yeayyy

4. Go ahead-jgn buat benda tu walaupon arahan suh wat…….lau x,mmg korunk terpaksa membelanjakan duet tok memujuknyeeeeee…. =))

5. Wateva- u’re annoying….blahhhhhh skang… =))) ngeeee3

Words of d day…sekian harap maklom…. (ke kelas kom jap g….mlsnyeeeeeee)

Sunday, July 25, 2010

...Do@ bUaT kEkAsiH...


Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu
Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang berimanBisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri
Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhiratPadaMu Tuhan ku mohon segala


Friday, July 23, 2010

PeRsOnAliTi ….

Sy pnh denga org ckp seseorg yg warak leh baca pomp hanya dengan melihat mukanya sahaja.saya kurang pasti tentang benda ni .tp org kata mmg betol.ade lelaki yang belajar.dorunk leh lihat fizikal perempuan dgn hanya melihat mukanya shj.mayb digunakan oleh mereka tuk cr is3 kan.sbb tu org yg kuat agama dia akn jln tunduk …(lau slh tlong btolkn)…dr kening,bulu mata, pipi n sebagainya di wajah kamu wahai kaum perempuan sebenanya leh dibaca =))… dan ia menggambarkan keseluruhan fizikal kamu.. jeng3!!!

Nk tau gak kan sebenanya…yg tau cume ni je la…ahahahaha…dr pembacaan dan pendengaran..spe2 yg ade leh la share2… =)) dihari cuti yg xtau nk buat ape nI leh la tmbh2 pengetahuan..huhuhu.Antara yg sy nk share ialah:-

DAHI LUAS-Seigt saye la dr fadzillah pnh ckp laki yg bedaHi luas ni penyayang….korunk pasan x??? cbe usha mne2 laki yg dahi luas…dorunk kebanyakannya sgt penyayang…lau sy kat matrik dl,cik khai sgt penyayang…dahi dia luasss sgt..hehehehe…dr avanjohn pon cam penyayang kan…sbb dahi dia luas gak.. ngeee3.dr fadzillah kate lau dahi luas smp tengkuk lagi penyayang tau..hihihi…sbb tu la rmai pomp yg cari laki taraf2 pak cik.lau yg mude dahi xbpe luas lagik…ahahahaha…klaka2.aritu nek bas ..byk kot pasangan yg sy jump yg lakinya taraf pak cik n pompnya taraf akak…cam bahagia jer…wewittttt.yg biasa kita denga,org dahi luas ni jugak terkenal sbg seorg yg bijak..

TAHI LALAT- kebanyakan org yg chantek mempunyai kedudukan tahi lalat yg sama pd dua2 belah mukenye..phm x?ahahahaha…cenii..lau de bawah mata kiri n bawah mata kanan pd kedudukan n lajur yg same,org tu biasanya sgt cantek..tu baca dr mane ntah…lupe da…ahahahaha.. cube tgk tahi lalat korunk.mest xde kn..muahahahaha ..jgn wat taik lalat palsu lak pasneh..(ske tgk org yg ada tahi lalat kecik bawah mata kiri sudut ujung skali )…chantekkkk…

JALAN KANGKANG- de membe ckp org yg jln kangkang ni de cirri kepimpinan yg tggi..bukan kangkang besa la.lau kangkang besa n besepah tu laen macam jer ..cam kaki dia tekelua sket la bile dia jln.bkn kedlm (cam catwalk tu ..bukan2)..so org yg jln ala2 model tu jgn angkat jd pemimpin…dorunk kurg bebakat…wahahahahaha… mgkin nampk segak or berkeyakinan kot org yg jln ceni.mgkin jgk berpendirian…hmmmmmmm…

SANGGUL RAMBUT-de prasan x sesetengah pomp ske sanggul rambut tggi2 gler cam bonggol unta tu.cam trend lak skarang lbh2 lg yg kai slendang.sbenanye dose kan sanggul telampau tinggi bile kai tdg.nnt da jump dalilnya,sy uploadkan k.de jugk yg mengatakan bahawa org yg ske sanggul tggi2 ni nafsu seks dia tggi .so xyh la sanggul tggi2.xelok bukak pekung didada..agagaga.ta cantek pon sebenanye .cam alien dtg dari marikh nk slamatkan unta yg tesepit lam mangkok tandas(hiperbola gler...merepek da neh)…. =))

Sekian dl info yg nk kongsi rineh….(bajet info)..hua3.. k lah,smoga jumaat ni lbh baek dr jumaat lps. Slamat berhujung mggu sume… xsaba nk g nilai..

ASSALAMUALIKUM..

sile jwb = “waalaikummussalam” =))

KisaH m@LaM pErTaMa (edisi 3)


Ada sepasang pengantin baru berada di kamar pengantin, di malam pertama. Pada tengah malam pertama itu, tiba-tiba isterinya mengerang, “Adui.. Sakitnya bang… ! Macam mana nkisah malam pertamai bang..?” Suaminya lantas menenangkan isterinya, “Jangan nangis Sayang.. Nanti emak ayah dengar.. Mereka mungkin belum tidur lagi tu..” Kebetulan bilik mertua hanya bersebelahan kamar tidur pengantin. Isterinya teresak-esak mengerang “… Sakitnya Bang”

Tapi kerana tidak dapat menahan sakit, isterinya tambah kuat mengerang. Mahu tidak mahu, si suami pun berkata, kali ini kuat sedikit suaranya: “Sabar Sayang! Tahan saja.. Esok baru cabut.”

Sejak dari tadi si mertua lelaki masih belum tidur. Dia memang terdengar anak perempuannya mengerang, tadi dia tidak peduli, biasalah malam pengantin, fikirnya. Tapi kali ini dia sudah hilang sabar. Dia bangun, pergi ke bilik sebelah lantas menendang pintu kamar pengantin.

Dengan rasa geram si ayah mertua berteriak: “Ni apa kena ni? Tak faham ke? Anak aku boleh mati kalau besok baru kau nak cabut! CABUT SEKARANG JUGA!” …

Terkejut besarlah kedua pengantin tu. Sambil tersipu-sipu pengantin perempuan pun berkata kepada ayahnya: “Abah, takkan sakit gigi pun boleh mati.. Lagipun manalah ada Klinik Gigi yang buka 24 jam?”


Thursday, July 22, 2010

JeLiNg@n aYaH..... =))

mlm ni kite baca kisah2 lawak yg menggegarkan prut.... ahahahahaha....layannnnn...ni mek dr web mne ntah td.....ahahahaha...klaka2

Kisah ini benar-benar terjadi padaku sewaktu aku kanak-kanak dahulu.
Ayah aku suka memberi amaran padaku dengan menjeling garang jika aku membuat sesuatu yang tidak disukainya. Contohnya, jika ke kedai, kalau aku mengambil gula-gula, dia akan menjeling padaku bermakna aku disuruh letakkan semula gula-gula itu ke tempatnya semula.

Suatu hari, aku mengikut ayah ke surau untuk solat maghrib.Ketika sedang rukuk, aku melihat kain pelikat tok imam tersepit di celah punggungnya.
Aku yang 'konon'nya ingin membantu, terus menarik kain yang tersepit itu.
Ayahku yang sedang solat terus memberi jelingannya padaku. Aku pun faham maksudnya itu, lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu semula ke celah punggung tok imam tadi. Apalagi,melatah lah tok imam tadi.
Habis satu jemaah batal solat mereka kerana turut terkejut dengan latahan tok imam tadi. Ayahku yang bermuka merah padam menahan malu dan marah mengheret aku balik ke rumah. Malam tu, berbirat punggung aku dirotannya.


Moral : Jangan memandai nak masukkan kain ke celah punggung tok imam.

KisaH m@LaM pErTaMa (edisi 2)


Sepasang pengantin baru sedang bersiap menikmati malam pertama mereka.Pengantin perempuan berkata, “Bang, saya masih anak dara dan tidak tahu apa-apa tentang seks. Boleh abang menerangkannya lebih dulu sebelum kita melakukannya?”

“Seks itu senang je., kita ni macam penjara, yang engkau punya tu selnya dan yang abang punya penjahatnya. Di penjara, penjahat harus dimasukkan ke dalam sel,” terang pengantin lelaki. Lalu mereka pun mulai bercumbu mengarungi lautan asmara .


Ketika sudah selesai dan si pengantin lelaki sedang berbaring akan memejamkan mata, si pengantin perempuan berkata, “Bang, penjahatnya terlepas.”

Pengantin lelaki pun mulai lagi memasukkan ‘penjahatnya’. Rupanya si pengantin perempuan syok sangat dengan hubungan asmara yang baru pertama ini ia rasakan. Setiap kali selesai, ia selalu mengatakan bahwa penjahatnya lepas atau melarikan diri, keluar dari selnya.

Setelah banyak kali macam tu, si pengantin lelaki dengan nafas termengah-mengah berkata, “Yang, penjahat yang ini bukannya kena hukuman penjara seumur hidup.”

KisaH m@LaM pErTaMa (edisi 1)

Dalam keheningam malam penuh syahdu, Ramli masuk kekamar kerana mengantuk.(kemungkinan ada juga rasa yang lain - paham-paham je lah..pengantin baru!)

Dilihat isterinya sudah berselimut dari hujung rambut ke hujung kaki. "Malu agaknya. Maklumlah malam pertama..." bisik hati ramli.

Dimatikanya lampu dan ia pun berbaring di katil. Dicelah-celah suara kodok menyeru pasangannya, terdengar suara isteri berbisik, penuh romantis, "Buah papaya dah masak ranum, bila tupai nak datang merasa ?"
"Dah, apa cerita ni ?" tanya ramli dlm hati. Separuh malam dia terbaring berfikir. "Oh, agaknya isteri ku teringat kampung halaman.. Sian.. sampai mengigau ? Takpelah, biarlah dia tidur" bisik hatinya penuh understanding.

malam kedua adegan yang sama cuma dialognya agak berbeza. bisik isteri "Sawah bendang dah siap dibajak, bila pak tani nak turun menyemai?" "kesiannya bini aku.. masih ngigau lagi.. aku mesti cari penawar !" ramli bertekad.

Esok harinya, ramli bercerita pada ayah yang kebetulan datang untuk bertanya khabar 'pengantin baru'. "Lah.." keluh ayah ramli, "aku hantar belajar sampai Uni, benda cam ni pun kau tak paham?"

Ayahnya pun mula bercerita perihal adam & hawa, laila & majnun, romeo & juliet...(yang relevan untuk pegantin baru je!) Sepatah cakap orang putih "about the birds & the bees".

"oh. cam tu." sengih ramli, "baru saya paham. Taulah apa nak buat malam ni!"

Malam yang sangat ditunggu-tunggu ramli pun tiba...adegan sama dikamar tidur. cuma kali ini isterinya membisu seribu bahasa. "lah.. nape pulak senyap. takkan dia give up" tertanya-tanya si ramli.

Setelah sekian lama tanpa suara dari isteri, ramli pun berkata, "Dah lapar betul rasanya perut, boleh tupai datang merasa?" Malam dingin semakin sunyi.. tak jawab pun...

"Kain pelikat dak disinsing rapi, boleh pak tani turun menyemai ?" pun..masih takde jawapan... ramli mencuba lagi. "Juruterbang dah siap sedia...boleh pesawat turun mendarat ?"

Sayu sekali jawaban si isteri dari bawah selimut, "Maaf tuan... Landasannya baru saje banjir...!"

KuNeNg!!!!


tetibe semenjak dua menjak ni TERSUKE wane KUNING...xtau la npe..cam cantek gler lau nmpk wane kuning...dl xpndg pon kaler kuning... dl slalu ngutok org yg ske kuneng...cam xde kaler len nk ske..hua3..las2 dr sendr yg ske...seyesssss sgt cantek lau tgk org kai bag kuning,wedges kuning,slendang kuning,bj kuning....cantekkkk sgt.hua3...tp jgn kai srentak lak...kang sume kuning dr atas smp bawah pe kes kan..


beg kuneng!!!! ohhhhhhh

tshirt kuneng comel sgttttt


wedges kuneng gojes kn??kn?kn?


cooper kuneng cooooollll glerrrrrr...



jam kuneng ppon chantekkk..ahahahahaha

tu la orunk kate, kite xleh nk jangka kan.kadang2 benda yg dl kita xske,kita leh ske skang... hurmmmmmm... so beringat2la...jgn terlalu bencikan sesuatu kot 1day korunk akn ske lak..ahahahahaha =))

slamat becuti kpd sesape yg xde klas da besop =))

Wednesday, July 21, 2010

korunk nomal x??? ngEh3


haaaa..ni nk cter sal jari .kt klas mlm td da cter..gelabah gler.al-maklum bile neves tgk manusia...ahahahahaha...semlm sblom g klas ,duk bc2 lam tenet dan tejump.so sje2 gedik nk share...hua3..

ni adalah perbandingan jari =))

bg LeLaKi

jika jari manis laki lebih panjang dr jari telunjuk,maka teori paparan hormon menunjukkan yang laki ini tidak memiliki kecenderungan gay...lelaki sejatii...ahahahaha.sebaliknyaa lau jari manis n jari telunjuk korunk sama panjang mknenya korang berkemungkinan besar cenderung tuk menyukai sesama jenis...so sile cek korunk nye pakwe..hua3..mne tau kot korunk bemadu ngn laki....wallaweyyyyyyyyy.hebatttt..nge3


ceni la caranya tOk LeLaKi


bg WaNiTa

wanita non lesbian mempunyai panjang relatif jari manis sama dengan jari telunjuk... sebaliknya jika jari manis lebih panjang mknenye anda lbh cenderung tuk menyukai sesame jenis...ngehhhhhhhhhh3.... cne korunknye jari?muahahahahahaha...

pe lg...belek la jari korunk.bg pomp lau de kwn yg x sama ...ati2...ahahahahaha...lau laki kne ati2 dgn yg sama pnjg...lalalalala =))) selamat mencube...

n teori sendiri :lau jari len yg lbh pnjg mknenya korunk cacat...agagagagaga (gurau2)....


(ni amek dr pge mne ntah...jgn caye sgt..hua3...kang org nomal korunk kata x normal) sekadar ske3.... =))

Monday, July 19, 2010

surat tuk m@k ='(

ni sy copy dr 1 pge.email dr sorunk ank tuk mak dia yg tlh meninggal dunia.

stiap kali baca mest laju jer airmata kua. sdh gler.(tuk peringatan besama) ...

spe2 yg masih de mak ,hargaila sebaiknye k .

Mak.....
Terlalu bosan rasaa duduk membilang hari.....
Dah hampir sepuluh bulan mak pergi,
Rasanya baru semalam mak peluk kiter kan sejuk syahdu masih terasa lagi nih....

Mak tau tak.......
itu lah pertama kali mak peluk anak mak yang nakal ni sejak kiter dewasa.....
dan itu juga terakhir kali nya.
Emmmm...rupanya mak dah tau mak nak pergi jauh.....
nak tinggal kan anak2 mak..... nak tinggal kan dunia fana ni......

mak macam dah sedia.....
Seminggu sebelum tu......
mak dah menganyam tikar mengkuang 3 helai.....
Akak kata sampai ke pagi mak anyam tikar tuu....
tanpa rasa mengantuk, tanpa rasa letih......
kakak pun rasa hairan.....
mak tak penah buat gitu.....

pastu mak pasang radio kecil di sebelah mak......
tapi mak seolah2 tak sedar bahawa rancangan radio tu siaran siam .......
kengkadang siaran indonesia ..
mak terus tekun menganyam...
Rupanya tikar yang telah mak siapkan tu di gunakan untuk mengiringi mak ke kuburan...

Pastu mak sapu sampah sekeliling rumah bersih2....
pastu mak jemur karpet-karpet. ..
pastu mak ubahkan sofa ke tempat lain..
mak biarkan ruang tu kosong..
rupanya kat situ jenazah mak diletakkan..

paling menarik sekali mak bgtau kat maner sume duit dan barang kemas mak..
ada kat dalam almari.....
ada kat dalam dalam beg.....
ada dalam ASB.....
ada kat dalam Tabung Haji..
mak cakap tak berapa cukup lagi......
ada kat dalam gulung tikar.....

masa tu mak perasan takk..??
kiter gelak sakan bila mak bgtau duit dalam gulung tikar...
kiter kata mak ni memang pesenn lama laaa...
mak cuma gelak jer...
eeemmm...bahagiaa nya saat ituu..

Mak.....
Hari tu hari sabtu 18/08/1999 pukul 3 petang mak tiba2 sakit perut.....
bila malam tu kiter sampai dari KL.....
mak dah dalam kesakitan.
Akak dan abang kat kampong semua dah pujuk.....
mak tetap takmau pi hospital.... .
dan cuma tinggal giliran kiter sahaja yang belum pujuk..
Mak kata mak takmau duduk dalam hospital.... .
tapi kiter berkeras juga pujukk..
nanti di hospital ada doktor...
ada ubat untuk mak..
kat rumah kami hanya mampu sapu minyak dan urut jer..

Mak tetap tak bersetuju... ..
mak memang degil..
tak salah, anak mak yang ni pon mengikut perangai mak tu..
Tapi akhirnya bila melihat keadaan mak makin teruk....
mak sakit perut sampai nak sentuh perut mak pon sakit
kami adik beradik sepakat hantar juga mak ke hospital.... ..

Mak.....
amponkan kami semua...
kami nak mak sehat...
kami sayang mak...
kami tak mau mak sakit...
kami terpaksa juga hantar mak ke hospital....
ampon kan kami yer mak....

Mak.....
Malam itu abang bawa mak ke hospital
dan itu lah pertama dan terakhir kali mak naik kereta kiter...
Masih terbayang betapa ceria dan gembiranya mak,
kiter kata nak beli kereta....
Mak asyik tanya ajer..
cukup ker duitt..
kiter jawab pula...
kalau tak cukup, mak kan banyak duit...
mak gelak ajerr.....

Lepas tu bila kereta kiter sampai....
mak buat kenduri kesyukuran... ....
Dan kiter masih ingat lagi...
bila kiter eksiden terlanggar Ah-Chong naik motor.....
Punya la kiter takut...
kiter warning kakak kiter jangan sesekali bgtau kat mak.....
Bila balik sahaja kampong....
kiter cepat-cepat simpan keta dalam garaj.....
Tapi mak perasan juga bumper depan kemek...
mak tanya kenapa...?
Selamba jerr kiter jawab terlangar pokok bunga.....

Mak....
tujuan kiter menipu tu supaya mak tak risau...
Maafkan kiter kerana sampai mak pergi mak tak tau hal sebenar...
mak, kiter menipu mak kan ..
ampon kan kiter.....
Mak.....
Jam 4.30 pagi 19/08 /2006
Bila tiba aja kat hospital.....
nurse tengah balut mak dengan kain putih.......
mak mesti nampak kiter jatuh terduduk di lantai hospital...
Mesti mak nampak abang cium dahi mak.....
Mesti mak nampak akak baca doa untuk mak....
Mesti mak nampak adik terduduk kat kerusi kat sudut itu...
mesti mak nampak semua tu kann...kann. .kannn

Mak tau tak....
Pagi tu balik dari hospital jam 5.20 pagi kiter mamandu dalam keadaan separuh sedar...
Adik kat sebelah diam melayan perasann...
Kenangan bersama mak berputar dalam kepala ini...
jalan di depan terasa makin kelam.....
airmata dah tak mampu di tahan....
Masa tu seandainya apa-apa terjadi di jalan itu kiter rela...
Namun alhamdulillah akhirnya kiter sampai juga...
di sebab kan pagi masih awal, jadi jalan tu lenggang..
kosong. ...sekosong hati ini.....
Sepanjang perjalanan terasa kedinginan subuh itu lain benar suasananya.. .....
terasa syahdu dan sayu...dinginnnn. ....

Mak......
Kiter masih ingat lagi....
Kiter baca AlQuran kat tepi mak temankan mak...
Jam 11.00 pagi mak di mandi kan ....
Anak2 mak yang pangku masa mak mandi....
Mak mesti rasa betapa lembut nya kami mengosok seluruh tubuh mak.....
Kiter gosok kaki mak perlahan lahan.....
Mak perasan tak.....?

Makcik yang mandikan mak tu pujuk kiter.....
Dia kata..." dikk...jangan nangis...kalau sayang mak jangan buat gitu...jangan nangis ya.."
Bila makcik tu kata gitu...
lagi laaaa laju airmata ni...
tapi kiter kawal supaya tak menitik atas mak....

Mak.....
Sampai takat ini surat ni kiter tulis.....
kiter nangis ni.....
Ni kat dlm bilik...baru pukul 4.00 pagi....
Takder orang yang bangun lagi.....
kiter dengar nasyid tajuk "anak soleh" kiter sedih...
kiter rindu kat mak....!
Takpa la....
nanti bila kita selesai sembanyang subuh,
kiter baca yassin untuk mak...
mak tunggu ya..!
Mak..
Sebelum muka mak di tutup buat selamanya... .
Semua anak2 mak mengelilingi mak...
menatap wajah mak buat kali terakhir....
Semua orang kata mak seolah2 senyum aja...
Mak rasa tak....
masa tu kiter sentuh dahi mak....
kiter rasa sejukkkk sangat dahi makk.....
Kiter tak mampu nak cium mak...
kiter tak daya....
kiter tuliskan kalimah tauhid kat dahi mak dengan air mawar...
Airmata kiter tak boleh tahan....
Mak mesti ingat kan yang anak mak ni jadi imam solat jenazah untuk mak...
tapi kite suruh tok imam bacakan doa sebab kite sebak.....

Jam 12 tengahari mak diusung keluar dari rumah....
Akak pula dah terkulai dlm pelukan makcik...
badan akak terasa panas...
makk...
anak mak yang seorang tu demam....

Mak tauu...
cuma akak sorang saja anak mak yang tak mengiringi mak ke tanah perkuburan.. .
Mak.....
Hari2 ku lalui tanpa kewujudan mak lagi...
Begitu terasa kehilangan mak...
boleh kata setiap malam selepas maghrib anak mak ini berendam airmata...
Dan sampai satu tahap....
masa tu malam jumaat selepas maghrib....
Selepas kiter baca yassin ngan kawan-kawan. ....
entah kenapa biler kat bilik kiter keluarkan gambar2 mak pastu apa lagi...
semakin kiter tenung terasa semakin sayu...
tangisan tak dapat dibendung...

Mak tauu...
kiter cuba bertahan...
memujuk diri sendiri tapi tak juga reda...
Kiter rasa nak telefon mak.....
nak cakap dengan mak.....
anak mak yang ni dah tak betul kan ..?
Dan akhirnya dalam sedu sedan itu kiter telefon kampong....
Kiter cakap dengan kakak..kiter nangis lagi...
Puas la kakak memujuk kiter...
Akak kata..." tak baik laa nangis aje..doa lah untuk mak.."
Dan akhirnya akak juga nangis.....

Mak tau tak..
di saat itu kerinduan terasa menusuk sehingga ke hulu hati...
rasa nyilu sangat...
menusuk-nusuk sehingga terasa begitu sakit dalam dada ni....
Sampai sekarang bila kerinduan itu menjelma....
hanya sedekah al-fatihah kiter berikan.....

Mak....
cukup la sampai sini dulu....
kawan kiter dah ketuk pintu bilik tu....
kejap lagi kami nak pergi solat subuh kat masjid...
selalunya, kiter yang bawak mak naik motor kan ....
kali ni kiter jalan kaki dengan kawan pulak...
esok kiter ingat nak tulis surat kat ayah pula....
Mula2 kiter tak tau nak hantar mana surat nih....
pastu kawan kiter bgtau...
simpan je buat kenangan..
Kiter cuma tau alamat ni aje...
Takper yer mak...k
Kiter kasi orang lain baca...
Kiter stop dulu...
sebab kawan kiter dah lama tunggu tu...
akhir kata untuk mak,
I LOVE YOU SO MUCH
dan jutaan terima kasih kerana membesarkan kiter...
memberi seluruh kasih sayang dari kecil sampai masuk sekolah..
sampai masuk univesiti....
sampai kiter boleh rase naik kapal terbang...
boleh rasa duduk kat negara orang...
sampai akhir hayat ini jasa mak tak akan mampu kiter balas..


~~note: lov her so much.. (PN ROKIAH BT CHE HASSAN).. ='(

(kene balik lg ke mggu ni?)




salty coffee (a romantic luv story)


He met her on a party. She was so outstanding, many guys chasing after her, while he was so normal, nobody paid attention to him.

At the end of the party, he invited her to have coffee with him, she was surprised, but due to being polite, she promised.

They sat in a nice coffee shop, he was too nervous to say anything, she felt uncomfortable, she thought, please, let me go home... suddenly he asked the waiter: "would you please give me some salt? I'd like to put it in my coffee."

Everybody stared at him, so strange! His face turned red, but, still, he put the salt in his coffee and drank it.

She asked him curiously: why you have this hobby? He replied: "when I was a little boy, I was living near the sea, I liked playing in the sea, I could feel the taste of the sea , just like the taste of the salty coffee. Now every time I have the salty coffee, always think of my childhood, think of my hometown, I miss my hometown so much, I miss my parents who are still living there".

While saying that tears filled his eyes. She was deeply touched. That's his true feeling, from the bottom of his heart. A man who can tell out his homesickness, he must be a man who loves home, cares about home, has responsibility of home..

Then she also started to speak, spoke about her faraway hometown, her childhood, her family. That was a really nice talk, also a beautiful beginning of their story.

They continued to date. She found that actually he was a man who meets all her demands; he had tolerance, was kind hearted, warm, careful. He was such a good person but she almost missed him!

Thanks to his salty coffee! Then the story was just like every beautiful love story, the princess married to the prince, then they were living the happy life...And, every time she made coffee for him, she put some salt in the coffee, as she knew that's the way he liked it.

After 40 years, he passed away, left her a letter which said:

"My dearest, please forgive me, forgive my whole life lie. This was the only lie I said to you---the salty coffee. Remember the first time we dated? I was so nervous at that time, actually I wanted some sugar, but I said salt. It was hard for me to change so I just went ahead. I never thought that could be the start of our communication! I tried to tell you the truth many times in my life, but I was too afraid to do that, as I have promised not to lie to you for anything.. Now I'm dying, I'm afraid of nothing so I tell you the truth: I don't like the salty coffee, what a strange bad taste.. But I have had the salty coffee for my whole life! Since I knew you, I never feel sorry for anything I do for you. Having you with me is my biggest happiness for my whole life. If I can live for the second time, still want to know you and have you for my whole life, even though I have to drink the salty coffee again".

Her tears made the letter totally wet.

Someday, someone asked her: what's the taste of salty coffee? It's sweet. She replied.

='))

Thursday, July 15, 2010

peTu@ mEnd@p@t paSanGaN…

arini nk menggedik2 sket cter sal petua mendapat pasangan.ske denga bile Dato’ Dr Fadilah Kamsah bg tips(idola ni).nie de beberapa tips yang masih ingat kukuh lam ingatan la….ahahahahaha

1-lau nk kua g mne2 sentiasalah besedia . mksudnye org len jump ,xdela tekejut .dato’ ckp mne tau if kita tejumpa jodoh kita masa kita kua.even g kdai dpn umah pon.kot2 jodoh kita de c2.ble dia nampk kita lam keadaan yg sedap mata memandang,mest cpt je tebuke ati dia nk masuk minang kn ..ahahahaha..lgpon org kata laki akn mula2 pndg pd wajah dan bentuk badan.(dato’ ckp k)

2-jodoh tu sbenenaya kita kne cr. Bukan cr ikot ske je.kne la doa,usaha sungguh2 n lastly tawakal kan.mest Allah mudahkan kita tuk bertemu ngn pasangan terbaek tok kita…weeeeeee.. =)) n satu lagi kita kne bersihkan ati.jgn asyik pk negative je psal org len k.tu mudahkan kita tuk trime pasangan kita

3-rmai pompuan yang takut nk stat dl kn.org takut kne cop perigi cr timba.tp zmn skarg xslh pon kan.tol x? dato’ ckp laki ni bile dia da syg pomp tu,walopon pomp tu yg ngorat dia,dia akn ckp yang dia yang ngorat pomp tu dl..bgoskan..=)) so bg laki,pandai2 la kaver.jgn la tunjuk lau awek korunk yg ngorat korunk dl..ahahahaha

4-lg satu dato’ ckp ramai yg terkeciwa sbb lambat nyatakan perasan kat orang yang dia suke.maybe dia lbh ske pendam kan. Cube la bg hint sket2.perkara yang baek elok disegerakan.lau melepas spe jgk yg rugi kan.tgk2 org tu duk tggu jer korunk luahkan prasaan… ngeeee3..jgn smp dia da trime org lennnn…

5-org pomp mudah tertarik ngn lelaki yang memberi perhatian n menunjukkan penghargaan kepada mereka.lalalalala..senang cter,jgn la kedekut.bgla penghargaan sket.korang bg pe2 pon mest dorunk simpan.walopon korunk bli kat kdai 2 hengget jer..petik bunge kat tmn ke.kn romentik (ahahahaha,cam gedik sket)…

6-1 lg ,rmai pasangan yg sengsara ble dpt pasangan yg terlalu cantek or terlalu ensem.sbb dorunk risau yg pasangan dorg akn diambil org len..tol gak kan.oleh itu dato’ ckp carila pasangan yang sepadan ngn kita k..hehehehe…tp lau da dpt tu nk wat cne,rezki la kan..ahahahahaha.xkn nk rejek sbb dia cntik or ensem..xpnh dibuat org kot..hek3

7-lastly lau pomp marah pujukla ngan kasih syg.pomp ni jiwa lembut kot.lau dorunk mrajuk jgnla korunk marah balik.lg la dia sedihh.pomp mudah syg pada laki yang ske mendengar dan sensitip pd perasaannye.

Sebenanya byk lg petua drpd Dato.juz share mne2 yg igt jer..len kali kiter cter lg.smoga sume xputus asa mencr pasangan yg terbaek tuk korunk k.jgn risau,jodoh tu ade kn… lau de yg pts cinta..pecayala mayb korunk akan jump pasangan yang lbh baek.yg pntg bersihkan ati n bersedia menerima cinta baru (ceeeeewahhhhhhh)..smoga arini lg baek dr semlm =))

BaLiK kaMpoNg…ho o o B@LiK k@mPuNg...H@Ti GiRaNg..

Penat kot 2,3 arini..betungkus lumos puasa sbg persediaan tuk puasa ramadhan =)) bgos3(ngeh3!!!) ..sejuk perut mak ngandung.mood swing swing swing…

Kenapakah mengapakah bagaimanakah bilakah…pnnnnnttttttttttttttttttttttnyeeee…tuhan je tau.seyes…muka 5 sen jer arini ..turun harga dengan mendadak sekali…wahhhhhh.jualan borong pertengahan taun tp xlaku …

Mood blaja ilang oh oh oh…tetinggal kat kg mungkih eh eh eh….kene rehat kot akibat tekejut 2 bln cuti….kne work extra2 hard dis sem..yeah…SY NAK JD RAJIN!!!! (mungkinkah?)

Ahahahahaha…arini ari lyn dr.dr didahulukan ,pencapaian diutamakan…slm 1 mesia..pe2 je la(ngarut je keje).sem pon da stat.aktiviti harian sebagai plaja da bemula.asaimen da de(ade ke?xsure),lab sem ni de 3…jadual sgt padat,penuh dan mampat sekali..ibarat pepejal.xde ruang kosong lgsongggg.sem 5 yg sgt bes.akak 3rd year la katakana (akak la sgt)..

Ketensyenan sbg seorg pelaja bermula.so arap xde sesape yg akn menambah lg ketensyenan kerana keserabutan akan buat saya jd tidak berfikir pnjg….ahahahahaha…keemoaan yg melanda ni x tau dtg dr mne.mgkin dtg dari bulan ..ish3..

Slamat bebuka pose tuk sume yg pose nnt k.. nk tdooo.. =))

esk raye…yeayyyyyyyy =))) balik kamp0nggg.....

H@ti iNi TeLaH diLuKai...... =(

Semalaman
Terkenangkan diri mu
Lalu airmata ku
Membasahi pipi
Mengapakah kau sanggup
Meninggalkan diri ku
Sedangkan kau tahu
Perasaan ini

Kau berjanji
Akulah kekasih mu
Sanggup ku singkirkan
Semua cinta yang lalu

Tidak ku duga
Ini akan terjadi
Kata perpisahan
Yang kau pinta

Biarkanlah…
Biarkan aku hidup sendirian
Tak ingin ku mengenangkan kisah lama
Biarkanlah…
Biarkan aku hidup sendirian
Kerana hati ini telah dilukai

moDe: ='( ...do believe me.i meant it....