Sunday, October 31, 2010

Menang kne kutok.kalah pon kene kutok!!! Ish3




Apalah salah negri saye...hahahahaha..sedih jer kn

Mlm td bula bulat piala malaysia da belangsung.dan tahniah tuk pasukan klantan sebab menang.....huyeahhhhhhh...gumbira yang amat..rmai kot semlm jump ngn penyokong2 klantan yang dtg cni.siap bendera sume kat kete.. merahhhh jer.

Kpd negri 9,mgkin xde rezki tuk kali ni.taun dpn,leh fight lg.adat petandingan kn.mest de yg menang n yang kalah.tahniah jgk tuk n.9 sebab dpt masok final.

Ok yg tu cter bes,yg cter xbes adalah sesi kutuk mengutuk slps berakhirnya perlawanan.yg sy agak kecewa dengan manusia yang ske maen ckp ikot sedap ati jer.antara kata-kata mereka adalah “seb baek menang lau kalah abes stadium kne bakar”. “da boi monang pon nak bko kusi jgk?” masalahnye ko ke yg bg menang mak cik?..what the??? Emo*Menang pon salah.lau kalah lagi la kne kutuk.

Mula2 baca agak cam emo sket la.ye la sy org klantan.spe ske negri tanah tumpah darahnye kene kutok n perli kow2 nye.tp lama2 baca cam kelakar je.almaklumla menang kne kutok,kalah kene kutok,g skong bola kata fanatik xbertempat.lau xg sokong kata xsuport sukan malaysia.bile bola nak maju lau rakyat sndr xsokong.itulah namanya manusia.yang hanya tahu mengutuk org saja.

Mmg sblom ni pnh tejadi insiden tu.tp sume tu da lps kan.knape benda2 cam2 nk diungkit. Sy terbc komen2 manusia kat fb ni.Ya Allah kamu sgt kesian.klau ye pon nk tutop paskn korg yg xleh msk final or even xtelibt lgsg ngn piala malaysia,xpyhla smp nk kutok negri org cam2 skali.at least kami mng PM.korg pe dpt.dosa n kebencian makluk laen.

Klantan lau bab isu2 negatifve akhbar bagi liputan kaw2nye.sume paper kaver muka depan.BAKAR STADIUM,GADUH,BETUMBUK,BAKAR KETE.sume front page.terbaeknye.bile mane penyokong negri laen wat hal ,satu paper pon xde cter langsong...bapak gler kejam media malaysia ni.burok prangai gler. Org yang mencacatkan persepsi masyarakat terhadap negri klantan adalah Media sbenarnya.pas2 manusia yg menilai tanpa guna otak terus terima kata2 media yang mengarot bagai tu..*sori teremo!!! “ibarat mr rajan ckp,xyh bli paper la,awk disogokkan dengan 100% benda xbtol” cacat otak nnt..

Sekian...ulasan tuk mlm td

p/s:sy sgt emo jgk.xtau.darah puteri saadong mgkin *bajet gler...muahahahahaha...tp xpe sbb ni luahan ikhlas dr sy sgb rakyat kelantan...n I’M VERY PROUD TO B KELANTANESE FOR SURE!!!

Saturday, October 30, 2010

Tersasul yg memalukan...(blushing)


Lame xconteng blog.tetibe tringat kisah lama...

Cternye 5-6 taun lps masa skema2 dl .lau taep msg siap peribahasa,bidalan,pepatah sume masok skali kn.konon puitis. =))

pengalaman ngeri yg masih igt semasa menggunakan peribahasa juga terjadi tanpa dirancang.sepatutnya peribahasa tu berbentuk/berbunyi begini “kalau ada kemahuan disitu ade jalan” .tanpa semena2 tertaip “kalau ade kemaluan ,disitu ade jalan” .....erk?adehhhhh...mula2 xprasan.dia yg baca pon xkomen pe2 lak.pas2 lps tu ble bc sent item balik.eh awat laen macam je bunyik msg yg ak anta ni.OOOOOOmmmmmak ai.mmg bunyi laen sgt..cne leh betuka h dgn l.halamaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkk malu glezzzzzzzzzzzzz mak !!!!len macam jer bunyik kn.mksd pon cam 18SX jer.hadddehhhh.sbb tu smp skang igt.walopon da 5 taun belalu...xtau la si penerima msg stil igt lagi ke x..hahahahahahahahaha...bongek sgt

p/s: ati2 masa taep msg.

Monday, October 18, 2010

mood jahat....

if kamu ckp burok psal dia bile besama saya
and kamu ckp burok psal saya bile besame dia...

hahahahahahahahahahahahaha

OMG!!!! i tink i'm done wif u
dont ask me anything and i'll do d same....

yg bengang,
saye!!!

Friday, October 8, 2010

sy da 3rd year laaaa...erk????


Heyyyyy, sy terponteng 2to control arini...ahahahahaha...da siap2 sume tp tetiba xde mood nk pg sbb ijot xnk pg *ijot pengaruh –ve..hahahahahahaha

Ble da msk 3rd year ni prasaan mls menebal lak.ngekkkk sgt.muahahahahaha..xpe la.sem satu, taun tiger da nak berakhir pon.jadual final da kua.cepat je ms belalu

Kadang2 tepiki gak,eh sy da 3rd year la.dl igt lagik br je dtg cni.parent anta ,g dafta,orientasi..tup tup da taun 3.a year n half i’m gonna finish my bachelor degree in food n process engineering.course ni agak tuf,mmg tuf pon.adeh.

Nk cter sket,dl xpnh tepiki pon nk tercebur lam bidang fizik sbb sy lbh kepada bio.tp xtau la masa pilih uni dl menggedik klik kat kejuruteraan proces n makanan.1st choice lak tu.bajet 1st choice susa nak dpt tp hammek kau..terus dpt.. dl igt food process ni lbh kepada bio.tp sebenanya lbh kepade fizik..padan muke.huhuhu.yg lbh kpd food tu adalah food tech.da name kejuruteraan belah mne bionye...adehhhh...zaman dulu cam bongek sgt.

Kat marik dulu pon budak hayat.xbeminat sgt ngn fizik.ntahla fiz cam subjek tuklaki2 jer.muahahahaha..pomp xperlu blajo fizik.keh3.pomp lagi masok ngn bio.otodok sgt care piki.time tu la pk cam2.*kaver2

tp ble da stat klas..huhhhhhhhhhh sume subjek fiz.terkulai2.hahahahaha.otak mereng2.byk angka,byk formula,byk calculation .biol kjap.tp lame2 terjatuh cinta lak.dl lau bab hafal2 ni mmg terbaek la.xde masalah.tp skang bile otak da pk sal formula,function otak tuk hafal tu trus berkurang.adehhh..

.dl bajet nk jd dokte.tp pas g young doctor programme trus xnk.hahahahaha.masa join program tu yg plg kerap pegi kat wad sakit jiwa.ngeh3..mmg xde keje.masa kne g kat kecemasan tu,nk gugo jantung.tgk darah byk2.xleh2.

Wat entri ni sbenanya ble duk tgk2 akak2 ngah konvo skang..ske!!! skang da 21.23 nnt insyaallah giliran saya lak.happy graduation senior2... hehehehehehe...

p/s: sy nk li kat sime darby leh x???hahahahahaha...bajet gler.lau xleh sime darby sy nk kt gardenia or f&N .. *berangan..cter2 kne tinggi kan der.jgn last2 dpt mardi suda.muaahahahahahahahaha


Thursday, October 7, 2010

Saya ta’ faham sgt!!!

Kenape org ske slah faham.kita ckp laen,diam paham laen.sshnye...

Sume manusia xsempurna ,xyh la nak judge org ske2 ati jer.br jumpa skali da mengata macam2.tu de gak jumpa.de yang xknal langsong elok2 je mengata org tu.pas2 sebulan dua leh lak jd rapat gler ngn org yg dikutuk bagai nak rak pada mulanya.ta’ paham sangat!!!

Kadang2 tepiki,org yg ske mengata ni ,dia rasa diri dia sempurna ke?dia rasa dia cukop lengkap sume ke?kalau tegur ta kisahla kan.tegur tuk kebaikan tp bile da sampai kutuk bukan maen tu,laenla.hurmmmmm... *emo

Yg sedihnye kadang2 kawan2 sendiri pon leh kutuk2 kan.lau tgh mara tu...*terkecuali kot.cam pnh jer..ahahahahaha..xde la. tp seyes sy xkan kutuk kawan baek sy.xkn langsong.sbb sy menghargai dorunk.*ececece..hehehe.seyes.xsampai ati dowh walopon de kadang2 dorunk wat kecikkan ati kite.

N yg lagi sedih bile duk kutuk2 org tu smp mempengaruhi org len skali tuk pandang serong kat org yg dikutuk.padahal org tu xde slh pon.org ske pecaye ngn org len ckp bulat2 even dia xpnh knal pon org tu...dasyat kan.

sbenanya setiap org kat muka bumi ni de istimewa msg2 kn.seburuk2 manusia pon mest de teselit gak sekelumit kebaikan.huhu.kadang2 kita kne knal org tu dulu br kita tau kat mne istimewa dia.ni bkn maen da belori2 kutuk,last2 jd besfren..huhuhuuhu..

Aritu de denga ustaz ckp.kita ckp blakang org tu dose.de yg ckp dia ckp benda btol.tp cakap benda btol blakang org tu la dikira mengumpat.lau ckp benda slh blakang org tu dikire fitnah.dose memfitnah tu lbh teruk dr membunuh kn.mesti tau kan.kn.kn *ni peringatan tuk dr sendr.sbb skang byk sgt wat dose rasenye.ish3...

Senangnye ceni la,xyh la kita nak kutuk org sgt.ble kita tgk burok org tu,cube tgk dr kita balik.kot2 kita pon 2x5 ngn org yg kita mengata n mengutuk tu...lau nak tego tu tego la secara berhemah kn.lau kita tego xkene cara,lagi truk jadinya.

kita byk tgk kesalahan org.buatkan kita ta' sedar kesalahan sendiri.kita slalu fikir yg kita ni btol tp xsume yg kita fikir kita btol sebenarnya btol ...*bebelit2 lak ayt.tp tu je la nak ckp.jgn mengutuk n mudah terpengaruh ngn kutukan org tentang org laen.

Sekian ..

p/s: sy xske ble org mensalah tafsir ape yg sy maksudkn... n juge nk mintak maaf kat sume lau de slh slp sblom ni... harap xde yg ambil atie...

C.H.E.N.TA .....



de tebaca 1 blog dia ckp cinta ibarat rama2.makin kita kejar makin ia lari.klau kita biarkan ia bebas…. ia akn dtg sendiri disaat kita tidak mengharapkannya... =))

De jgk yg ckp cinta ni ibarat kentut..nk thn seksa nk lps segan…

Pas2 apek lak ckp,cinta itu boleh diumpamakan bagai makan sambal belacan walau pedas hingga mengalir airmata masih mahu dimakan jua.

Mcm2 org bg perumpaan nk gambarkan tentang cinta kan.supaye org len leh phm.

cinta leh buat kita sgt bahagia n kadang2 leh buat kita jd sedih gler.jd ambil masa tuk bercinta k.jgn terlalu terburu2… =))

cinta akan jd lbh berharga bile kita beri pada org yg tahu menghargainya…

benda yg plg kjam seseorg leh wat kat org laen adalah bile dia berjaya membuat org jth cinta pdnya tp pd hakikatnye dia tidak berniat lgsg untuk mencintai org itu..

jgn pernah berjanji lau korunk xleh tepati.mempermainkan perasaan orunk itu sgt terukkkk..

jgn pernah ckp I luv u kalau korg xpernah maksudkan.kot tetiba rase teringin nk sebut kn.men blasah je btau.mne tau kot tergtau dgn org yg de prasaan kat korunk.abeslaaaaaaa….so jgn la.lau nk ckp gak,lbh afdal ckp kt mak korunk..sweeeeeet sgt

jgn lgsg beckp psal perasaan klau hal itu xde kaitan dengannya.mest dia sdh.lagi satu ,lau korunk rasa minah ni or mamat ni ske korunk,jgn la korunk saje2 gedik g mintak tlong dia ejaskan kawn dia lak.walopon dia akan buat tp benda tu akn sgt melukakn atinya.sesungguhnye koruunk xberhak nak wat cam2..

n jgn sekali2 pndg mata seseorg klau sume yg korunk lakukan tu hanya tuk menghancurkan hatinya. Pompuan sgt sensitive ble melibatkan mata.jgn pandang seolah2 dialah segalanya..hua3..jgn2.

Cinta bkn juga utk mencr pasangn yang sempurna utk korunk tp membuatkan korunk rasa sempurna ble bersamanya…. =))

PeNaNtIaN sUaTu pEnYikSaAn.....




korunk buat hape?????



bergumbirakah????



termenungkah????



xde koje kahhhh???



ataupon tgh prasannnn???



muahahahahahaha...sekiann!!!


p/s:Ok ~~cik bakal suami xkasi saya letak pic ni kat fb.jd saya letak kat beloq...boleh x awak????ahahahahahahahaha.... gamb ni diambil semasa tggu cik bakal suami nk g mkn putrajaya. Saya blanje okie...lalalalalala.sbg tanda time kasih sbb bawak sy g genting+siap banje all park+pnt lelah awk pjk sy...kah3....pasni cameron ek???ahahahahahahaha...lalalalalalala